CAMINADA POPULAR: Ermita de Sant Joan del Lledó, Les Cantarelles,Font d’Antorra, can Barceló, La Creu de can Barceló, Fontmaiol, Dipòsit de l’aigua i les Valls.
Diumenge 20 d’octubre

Sant Martí Sarroca
Parc de la Pau
Nou del matí

Tot passejant pel municpi

Organitza El Martinet

Sant Martí Sarroca

Tornen les caminades d’El Martinet, Tot Passejant pel Municipi, desprès de la parada estival d’aquesta activitat. La passejada seguirà diversos camins fins arribar a l’extrem sud-oest del municipi martinenc, antics camins de carro (vies d’unió entre diferents pobles), camins de ferradura (els que van als camps de conreu) i també carrerades (per on passava el bestiar en busca d’altres pastures). La tipologia dels camins és molt diversa però simplificant els termes, podríem dir, que la caminada passarà per aquets tres tipus de camins i dels interiors dels boscos de la muntanya.

El recorregut: La sortida serà des del Parc de la Pau de Sant Martí per anar a trobar el camí que ens conduirà fins a la Ermita de sant Joan de Lledó. Aquest primer tram de camí és l’antic camí de carro que venia des de Vilafranca i passava per Sant Matí Sarroca, Torrelles de Foix i continuava fins a Pontons. La caminada es desviarà cap a la masia de can Vallès de la Riera, per arribar fins al barri de Les Cantarelles, en aquest extrem del municipi on es toca amb el de Torrelles de Foix. Arribats aquest punt, esmorzarem a la Font d’Antorra situada al peu del camí, amagada al marge i sota de grans plataners. A partir d’aquesta aturada s’agafaran camins que passen per dins de la muntanya i de conreus (els camins de ferradura), que ens portaran a la Creu de can Barceló desprès de passar per davant de la masia centenària que du aquest mateix nom, can Barceló.

Molt proper a aquest indret hi conflueixen les terres de 4 municipis: el de Torrelles de Foix, Castellví de la Marca, Montmell i Sant Martí Sarroca. Des d’aquí agafarem el nou traçat del camí que va vorejant els cims fins arribar al Pujol de Samuntà, però en aquesta ocasió no hi arribarem, baixarem abans. Des d’aquest indret, la cota més alta per on passa l’excursió, agafarem el camí de baixada un cop passat el turó de cal Bord fins a retrobar el camí principal, el de can Grau a can Cugols, i agafarem direcció a la dreta fins arribar al camí que puja als dipòsits municipal d’aigua. Abans d’arribar a la bassa dels helicòpters, seguirem el camí que va més a la dreta i que ens portarà en direcció al nou dipòsit municipal d’aigua, a la muntanya de can Rabell. Sense deixar el camí principal descendent, i un cop a baix, seguirem la direcció cap a l’església romànica, passant per la casa abandonada de can Serra, fins a creuar la riera de Pontons i seguir pel seu costat en direcció oposada a la de la corrent de l’aigua pel fons de les Valls, on creuarem la riera unes quantes vegades abans d’arribar a la Font de la Salut. Des d’aquí, al Parc de la Pau, hi arribarem en poc més de 10 minuts.

Es un recorregut lleugerament costerut que va pujant gradualment. L’arribada està prevista per abans de les 2 del migdia i recomanem portar un bon calçat, esmorzar i aigua.

€Foto:

L’antiga masia de can Barceló en zona muntanyosa i aïllada a un extrem del municipi martinenc.

Be Sociable, Share!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>