• Inici
  • El projecte
  • Abreviatures
  • Bibliografia
  • Contacte
  • Web de l'IEP

ARRENCAR CEBES

locu. verbal

joc.

Fon.: [ərəŋ’ká’sεβəs]

Joc infantil en què els jugadors d’un bàndol estan asseguts a terra un darrere l’altre i agafats per la cintura mentre els de l’altre intenten separar el primer jugador de la fila estirant-lo pels braços.



LEXICOGRAFIA COMPARADA:

DCVB. ARRANCAR (o arrencar). v. tr. || 1. Treure amb esforç una planta, de la terra on està arrelada.  || 2. Llevar amb esforç una cosa, del lloc on està fortament ficada o adherida. || 3. Pendre amb violència, llevar amb esforç una cosa de qualcú. 
DIEC. ARRENCAR 1 1 v. tr. Treure, desprendre amb esforç d’allò a què està plantat o adherit o de què forma part. Arrencar de terra un arbre, una planta, l’herba dolenta. Arrencar naps, patates. Arrencar una branca d’un arbre. Arrencar els claus d’una post. Arrencar una dent, un queixal.  1 2  arrencar cebes Joc infantil en què els jugadors d’un bàndol estan asseguts a terra un darrere l’altre i agafats per la cintura mentre els de l’altre intenten separar el primer jugador de la fila estirant-lo pels braços.






© Institut d'Estudis Penedesencs 2019
Creu de Sant Jordi 2014


Política de privacitat