m. | paper. alim. | |
1 m. paper. Tros de paper rectangular, especialment l'obtingut d'una vegada en el motlle.
2 m. paper. Cadascuna de les peces rectangulars de paper o d'altra matèria flexible que formen un llibre o quadern.
3 m. alim. Pasta de full. En pastisseria, massa que s’esfolia un cop cuita.
Sadurní Folklore II, p 232: «Sant Sadurní... Les llaminadures d’abans eren les fulletines, pasta de full...».
DCVB. 1. FULL m. || 1. Tros de paper rectangular, especialment l'obtingut d'una vegada en el motlle. || 2. Cadascuna de les peces rectangulars de paper o d'altra matèria flexible que formen un llibre o quadern. || 3. Làmina prima de fusta, de metall, de pedra, etc. Especialment: a) Esquist, disposició laminar d'una roca o pedra. —b) Pasta de fulls: pasta mengívola en forma de làmines superposades. Loc. —Girar full: passar d'una idea a una altra; canviar de pensaments o de conversa.
DIEC. FULL. 1 1 m. Tros de paper rectangular, especialment l’obtingut o com l’obtingut d’una vegada en el motlle en la fabricació a mà. Un full de paper de barba.
1 2 m. per ext. Un full de cartó.
1 3 m. Làmina rectangular de paper que forma part d’un llibre, d’un quadern, etc. Un llibre que té un full arrencat. Girar full.
1 4 m. Tros rectangular de pergamí, paper, etc., apte per a escriure-hi.
2 1 m. Làmina o escama que forma una massa que s’exfolia. Pasta de fulls.
2 2 m. Defecte que altera l’homogeneïtat en algun punt d’una massa.
3 1 m. Capa de material que forma part d’un element de construcció.
3 2 full de volta Capa de rajoles o de maons que formen una part de la volta prima a la catalana.
4 m. full de càlcul Programa informàtic per al tractament comptable de conjunts de dades.
5 m. full de serveis Document on consta l’historial d’un militar.