• Inici
  • El projecte
  • Abreviatures
  • Bibliografia
  • Contacte
  • Web de l'IEP

GRIPAUET

m.

zool.

Fon.: [gɾipǝ’wɛt]

m. zool. Animal amfibi anomenat Granoteta de punts, que es reconeix per tenir el cos recobert de puntets verds (Pelodytes punctatus).


INFORMACIÓ LÈXICA:

Bàyer / Guasch Flora Fauna Parc Foix, p 49-50: «Gripauet (Pelodytes punctatus)... és un amfibi que en general passa molt desapercebut».

Bàyer / Guasch Itineraris Gaià Foix Anoia, p 62: «Aquest amfibi, ni que s’anomeni gripauet s’assembla més a una granota, i de fet també se’l coneix amb el nom de granoteta de puntets.»; p 131: «El gripauet és un amfibi de difícil classificació mentre es troba en estat larvari; de gran es reconeix per tenir el cos recobert de puntets verds.»


LEXICOGRAFIA COMPARADA:

DIEC. GRIPAUET m. Granoteta de punts: Granoteta de pupil·la vertical, amb el dors recobert de petites berrugues alineades de color verd intens i d’hàbits nocturns (Pelodytes punctatus).






© Institut d'Estudis Penedesencs 2019
Creu de Sant Jordi 2014


Política de privacitat