
Divendres 4 d’abril es feia la darrera presentació del llibre Del Penedès als camps d’extermini nazis. Deportats de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Penedès i el Garraf, a la comarca del Garraf. Quatre són els pobles que compten amb persones que van partir la barbàrie nazi, Cubelles, Sitges, Vilanova i la Geltrú i Ribes, on s’ha tancat el cicle de presentacions comarcals.
La sala d’actes del Ger-Entitat cultural i esportiva va acollir la presentació conduïda per l’historiador Miquel Muç-Valls i les coautores del treball Berta Llorens Dichós i Àngels Parés Corretger. Ens van acompanyar un bon nombre de persones, entre les quals familiars dels Deportats de Sitges i Ribes.
En el debat posterior es va encoratjar l’IEP a seguir treballant en la recuperació de la Memòria històrica de la guerra civil i la deportació. El llibre va ser entès com una porta oberta per a poder seguir investigant i oferir la recerca a la societat ribetana i de retruc a la comarcal i nacional.
Col·laboreu amb el projecte per estudiar els safareigs públics del Penedès
07 de juny de 2026
Crida als socis per preparar el 50 aniversari de l'IEP
08 de juny de 2026
Acte de lliurament dels premis de Recercat Penedès IEP 2026
22 de maig de 2026
L'IEP ha estat present al Recercat a Pont de Suert
10 de maig de 2026