
Ahir va morir Manuel Cusachs i Xivillé, autor de la litografia que l’IEP va rebre com a distinció especial durant els darrers Premis Fabra i des de l’IEP volem expressar el nostre condol a la seva família, ja que com a part del món cultural català sentim profundament la seva pèrdua.
Arran el nostre desig de poder compartir amb els nostres socis i sòcies la distinció que havíem rebut, vam tenir l’oportunitat de parlar amb ell per tal d’obtenir el seu permís per reproduir la litografia. No només ens va autoritzar sinó que ens va felicitar per la iniciativa.
Manuel Cusachs i Xivillé, escultor de reconegut prestigi, havia nascut a Mataró el 18 d’agost de 1933. Algunes de les seves obres més destacades són l’escultura dedicada a l’Abat Oliba i el “Rosari monumental de Montserrat” (Monestir de Montserrat), la “Noia de l’aixa” (Palau Robert); l’obra dedicada a la supressió de barreres arquitectòniques “Accessibilitat al transport” (Passadís d’accés del Ferrocarril de la Generalitat a la Plaça Catalunya), o el bust de Puig i Cadafalch (Patí dels tarongers del Palau de la Generalitat); entre moltes altres.
Descansi en Pau.
Col·laboreu amb el projecte per estudiar els safareigs públics del Penedès
07 de juny de 2026
Crida als socis per preparar el 50 aniversari de l'IEP
08 de juny de 2026
Acte de lliurament dels premis de Recercat Penedès IEP 2026
22 de maig de 2026
L'IEP ha estat present al Recercat a Pont de Suert
10 de maig de 2026