Amb la presència de la presidenta de l’IEP, Dolors Garcia. Es comença parlant d’una propera activitat en línia: el dia 10 de setembre es farà una presentació del Grup de Treball del Patrimoni de Vilafranca, amb una presentació virtual en vídeo.
A Gelida, el dia 16 d’octubre, coincidint amb la festa de Santa Llúcia, es farà la presentació de la recerca de l’Inventari del Patrimoni Cultural Immaterial del Penedès. En principi està programada com a presencial, encara que tot dependrà de les circumstàncies.
Una altre activitat és la exposició itinerant «Tota pedra fa paret. La pedra seca a Catalunya» a Bonastre. En principi es podrà visitar, de manera programada, els diumenges. Es veu, bàsicament en fotografies, l’evolució de la pedra seca a Catalunya i a tota la Mediterrània. També els diferents tipus de pedra que s’han utilitzat al llarg dels temps.
Cal dir també que les XXVIII Jornades d’Estudis Penedesencs d’aquest 2020 estaran dedicades també a la pedra seca.
Entre els dies 29 i 31 d’octubre es farà el Recercat al Vendrell, event que es va tenir que aplaçar per la pandèmia. La majoria d’actes seran virtuals.
Finalment es parla de les publicacions previstes en els propers mesos. També dels documentals que es preparen per les Jornades d’Estudis Penedesencs.
Lectura teatralitzada "Fam de llibertat. Vilafranca del Penedès, 1934-1939"
11 de desembre de 2025
Inauguració de l'exposició "Segur que tomba! Organització pagesa i lluita per la democràcia al Penedès"
21 de novembre de 2025
50 anys de la mort de Franco: repressió i transició a Sant Sadurní i l'Alt Penedès
20 de novembre de 2025
L'IEP a Ràdio Vilafranca
09 de novembre de 2025