El dissabte 13 de maig de 2023 i al Casal de Vilafranca es van reunir una trentena de persones en representació de 21 entitats culturals de 10 municipis de l’Alt Penedès i algunes persones a títol individual en la Trobada organitzada per l’Institut d’Estudis Penedesencs amb la col·laboració del Casal de Vilafranca i el Consell Comarcal de l’Alt Penedès.
Les entitats abastaven un ampli ventall d’activitats culturals: patrimoni, història, teatre, dansa, art, esportiva, coral, natura, dones, alimentació, i algunes d’elles actuaven en diversos camps de la cultura. Els municipis representats per les entitats eren: Sant Pere de Riudebitlles, el Pla del Penedès, Vilafranca del Penedès, Castellví de la Marca, Torrelavit, Sant Sadurní d’Anoia, Font-rubí, Vilobí, Subirats, i quatre entitats d’àmbit penedesenc.
El President del Casal donà la benvinguda als assistents i al llarg de més de dues hores les persones participants van debatre sobre el present de les seves entitats i les propostes de futur. La trobada va ser coordinada i dinamitzada per M. Teresa Sadurní (secretària de l’IEP) i Ramon Arnabat (president de l’IEP).
Pel que fa a la situació actual, totes les entitats van manifestar que han fet esforços durant els darrers anys per adaptar-se a la realitat actual, però es van assenyalar també diversos problemes que han d’afrontar en el present: manca de locals/espais per desenvolupar l’activitat cultural, manca de finançament públic, dificultats burocràtiques en la gestió de convenis i ajuts amb l’administració, dificultats per comunicar les activitats i per l’entrada de gent jove a les entitats.
Quan a propostes de cara a millorar la situació es van plantejar: la col·laboració entre entitats, la realització d’activitats conjuntes i transversals que abastin diferents àmbits culturals, respondre a les demandes de la gent jove, millorar la relació amb l’administració i simplificació de les gestions burocràtiques.
Es presenta el llibre "Un passeig per la Vegueria del Penedès" a Albinyana
25 d'abril de 2025
Presentació dels Premis Penedès 2025
08 d'abril de 2025
Presentació del llibre "Del Penedès als camps d’extermini nazis" a Ribes
04 d'abril de 2025
L’Assemblea de l’Institut d’Estudis Penedesencs referma la voluntat de seguir sent la institució cultural de referència del Penedès.
23 de març de 2025