Divendres 4 d’abril es feia la darrera presentació del llibre Del Penedès als camps d’extermini nazis. Deportats de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Penedès i el Garraf, a la comarca del Garraf. Quatre són els pobles que compten amb persones que van partir la barbàrie nazi, Cubelles, Sitges, Vilanova i la Geltrú i Ribes, on s’ha tancat el cicle de presentacions comarcals.
La sala d’actes del Ger-Entitat cultural i esportiva va acollir la presentació conduïda per l’historiador Miquel Muç-Valls i les coautores del treball Berta Llorens Dichós i Àngels Parés Corretger. Ens van acompanyar un bon nombre de persones, entre les quals familiars dels Deportats de Sitges i Ribes.
En el debat posterior es va encoratjar l’IEP a seguir treballant en la recuperació de la Memòria històrica de la guerra civil i la deportació. El llibre va ser entès com una porta oberta per a poder seguir investigant i oferir la recerca a la societat ribetana i de retruc a la comarcal i nacional.
Es presenta el llibre "Un passeig per la Vegueria del Penedès" a Albinyana
25 d'abril de 2025
Presentació dels Premis Penedès 2025
08 d'abril de 2025
Presentació del llibre "Del Penedès als camps d’extermini nazis" a Ribes
04 d'abril de 2025
L’Assemblea de l’Institut d’Estudis Penedesencs referma la voluntat de seguir sent la institució cultural de referència del Penedès.
23 de març de 2025