La Beca Emili Giralt està impulsada des de VINSEUM - Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, amb l’objectiu d’estimular la recerca relacionada amb la viticultura i la vinicultura des de la perspectiva de les ciències socials i humanes. La beca està dedicada a l’historiador Emili Giralt i Raventós, en reconeixement a la seva tasca investigadora i com a impulsor de la recerca històrica en el camp de la vitivinicultura als Països Catalans.
La dotació de la beca és de 3.000€ gràcies a la col·laboració de Fundació Privada Mútua Catalana.
El guanyador compta amb un any per lliurar el seu treball d’investigació. L’objectiu de la beca és fomentar la recerca i motivar la futura publicació dels treballs presentats.
La convocatòria romandrà oberta del 16 de setembre al 8 de novembre de 2019.
Es presenta el llibre "Un passeig per la Vegueria del Penedès" a Albinyana
25 d'abril de 2025
Presentació dels Premis Penedès 2025
08 d'abril de 2025
Presentació del llibre "Del Penedès als camps d’extermini nazis" a Ribes
04 d'abril de 2025
L’Assemblea de l’Institut d’Estudis Penedesencs referma la voluntat de seguir sent la institució cultural de referència del Penedès.
23 de març de 2025