
Ramon Arnabat, president de l’IEP, ha informat de la digitalització dels 234 llibres publicats per l’IEP entre 1977 i 2023 i que restaran oberts per a la seva consulta a la seva pàgina web: “penjar en obert les publicacions de l’IEP era un dels objectius de l’actual junta directiva, ja que d’aquesta manera els posem a l’abast de tota la ciutadania, no sols de la penedesenca, sinó també d’arreu.” Arnabat ha afegit que l’IEP n’ha assumit totalment els costos, tot i que espera rebre algun ajut de les institucions que en poden estar interessades, com la Delegació del Govern al Penedès o el Departament de Cultura.
Arnabat, ha explicat que la digitalització i la penjada en obert de les publicacions de l’IEP, és una forma de ver efectius els drets culturals de la ciutadania, ja que d’aquesta manera tothom podrà accedir a la consulta de les publicacions de forma gratuïta. A més, afegeix el president de l’IEP, algunes de les publicacions estaven exhaurides en paper i era impossibles de consultar-les.
Josep Anton Calvet, responsable tècnic del projecte, ha explicat que “les 234 publicacions de l’IEP ara digitalitzades i penjades en obert, constitueixen un fons únic i imprescindible per conèixer el Penedès: la seva història, cultura, patrimoni material i immaterial, llengua, literatura, geografia, economia, demografia, ciències naturals, ...” Calvet ha explicat que la consulta es realitza directament des de la pàgina de la web de l’IEP: https://www.iepenedesencs.org/2018/propies.php i que la consulta és fàcil i còmoda.
L’IEP celebra l’assemblea anual i homenatja figures i entitats del Penedès
22 de març de 2026
Ajuda'ns a preparar la revista Del Penedès núm. 42
02 de març de 2026