
Les Trobades de Centres d’Estudis i Recerca del Penedès tenen una llarga trajectòria i consolidació que es fa palesa amb la alta participació de membres de centres d’estudis, entitats i a nivell particular. En les darreres edicions aquestes Trobades han adquirit un format de sessions participatives en les que els centres d’estudis i entitats fan aportacions amb l’objectiu d’elaborar un activitat o una part d’un projecte en comú. Aprofitant aquesta experiència, per la Trobada d’aquest any 2021 es proposa el tema “Pobles abandonats al Penedès”, en el marc del projecte “Pobles abandonats. Una herència per al coneixement i desenvolupament del territori” (d’àmbit dels territoris de parla catalana), impulsat per l'Institut Ramon Muntaner, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana.
Trobada oberta a totes les persones interessades, podeu demanar l’enllaç per assistir al següent formulari o des del web de l’IEP a l’apartat contacte.
Programa (provisional)
Ponències
A continuació, col·loqui amb a portacions al projecte “Pobles abandonats“ per part dels Centres d’Estudis i persones inscrites a la Trobada.
13.00h Cloenda de la Trobada amb la projecció de la pel·lícula “Dins la fosca” (20’) de Joaquim Sicart Bertran, amb filmacions, entre altres localitzacions, als pobles abandonats de Marmellar i Masarbonès. (Aquesta pel·lícula es podrà visionar a YouTube en obert fins el dia 23 d’abril).
L’acte es podrà seguir en directe per YouTube al canal de l'IEP
Si es vol participar a la Jornada cal demanar enllaç a la plataforma ZOOM a través d’aquest formulari o des del web de l’IEP (contacte)
També es podrà veure en diferit al canal de YouTube de l’IEP
Activitat d’Etnologia en Xarxa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de la Generalitat de Catalunya.


Primera jornada de presentació de comunicacions de les XXXI Jornades d'Estudis Penedesencs
26 d'octubre de 2025
𝐀𝐜𝐭𝐞 𝐚𝐜𝐚𝐝𝐞̀𝐦𝐢𝐜 𝐝'𝐢𝐧𝐚𝐮𝐠𝐮𝐫𝐚𝐜𝐢𝐨́ 𝐝𝐞 𝐥𝐞𝐬 𝐗𝐗𝐗𝐈 𝐉𝐨𝐫𝐧𝐚𝐝𝐞𝐬 𝐝'𝐄𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐬 𝐏𝐞𝐧𝐞𝐝𝐞𝐬𝐞𝐧𝐜𝐬
24 d'octubre de 2025
Un centenar de persones segueixen la ruta del 6 d’octubre del 34 a Vilafranca
06 d'octubre de 2025
Més d’una trentena de persones descobreixen el llegat cooperatiu de Vilafranca
04 d'octubre de 2025