

Vilanova i la Geltrú 8 de maig de 2021
Avui ha estat un dia per recordar. A les 10 del matí, la Consellera de Justícia, Ester Capella, acompanyada per l’alcaldessa de la ciutat, Olga Arnau, i regidors i regidores han commemorat els vilanovins i geltrunencs assassinats als camps d’extermini nazis.
La plaça de la vila ha aplegat un bon nombre de ciutadans i sobretot familiars per retre homenatge i record als 17 veïns que van morir en els camps d’extermini nazis.
El regidor de Memòria Històrica, Sr. Enric Garriga Ubia, n’ha fet la presentació. Tot seguit l’alcaldessa de la ciutat, Sra. Olga Arnau Sanabra ha explicat la voluntat i el compromís de l’Ajuntament vers la recuperació de la Memòria Històrica reafirmant la voluntat del consistori de vetllar perquè Vilanova sigui un municipi lliure de feixismes. A clos l’acte la consellera de justícia, Sra. Ester Capella que també ha expressat la voluntat de la Generalitat de Catalunya de treballar per recuperar la memòria de totes aquelles persones que van partir la guerra, l’exili i la deportació. Persones, moltes vegades anònimes, però que es mereixen un reconeixement del poble o ciutat que els va veure néixer o acollir.
Acabat l’acte institucional, acompanyat pel músic Sr Paulí, s’ha iniciat el corregut per a inaugurar les “llabordes per ensopegar” o Stolpersteine.
Podeu descarregar-vos el document d'aquest acte publicat per l'Ajuntament de Vilanova
NP: En representació de l'IEP ha participat la Sra. Àngels Parés Corretger, autora d'aquest text.




Primera jornada de presentació de comunicacions de les XXXI Jornades d'Estudis Penedesencs
26 d'octubre de 2025
𝐀𝐜𝐭𝐞 𝐚𝐜𝐚𝐝𝐞̀𝐦𝐢𝐜 𝐝'𝐢𝐧𝐚𝐮𝐠𝐮𝐫𝐚𝐜𝐢𝐨́ 𝐝𝐞 𝐥𝐞𝐬 𝐗𝐗𝐗𝐈 𝐉𝐨𝐫𝐧𝐚𝐝𝐞𝐬 𝐝'𝐄𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐬 𝐏𝐞𝐧𝐞𝐝𝐞𝐬𝐞𝐧𝐜𝐬
24 d'octubre de 2025
Un centenar de persones segueixen la ruta del 6 d’octubre del 34 a Vilafranca
06 d'octubre de 2025
Més d’una trentena de persones descobreixen el llegat cooperatiu de Vilafranca
04 d'octubre de 2025