El passat dissabte 14 de juny de 2025 va tenir lloc la darrera presentació del llibre Del Penedès als camps d’extermini nazis. Deportats de l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Penedès i el Garraf, a la Bisbal del Penedès, municipi en què l’estudi ha identificat dos deportats: Joan Banach i Joan Cañellas.
La presentació va anar a càrrec de Maria Peña, membre de la junta de l’IEP i una de les autores de l’estudi, encarregada de la comarca del Baix Penedès. L’acompanyà Carlos Moruno, també membre de la junta. L’acte va comptar amb l’assistència del fill de Joan Banach, qui va intervenir breument per explicar, amb gran emoció, com van viure ell i la seva família la deportació del seu pare, que finalment va poder retornar a Catalunya. Durant la presentació també van intervenir familiars de Joan Cañellas, l’altre deportat, sobre el qual es disposa de molt poca informació, fins al punt de desconèixer que hi havia descendents vius.
D’aquesta manera, es posa en valor la importància de l’estudi i de les presentacions del mateix, que esdevenen un primer pas per identificar deportats dels quals no es té constància i aprofundir en les seves històries.
Després de la presentació, es van descobrir les llambordes Stolpersteine davant de les cases on van néixer els dos deportats, per tal de reconèixer i perpetuar la seva memòria.
Presentació del llibre Del Penedès als camps d’extermini nazis a la Bisbal del Penedès
14 de juny de 2025
La Festa de la Recerca Jove al Penedès 2025 se celebrarà el 13 de juny al claustre de Sant Francesc
03 de juny de 2025
El nostre veterà soci de l'IEP, el geòleg i mineralòleg, Dr. Josep Maria Mata Perelló, guardonat amb la Creu de Sant Jordi 2025 per la Generalitat de Catalunya
24 de maig de 2025
L'IEP ha estat present al Recercat a Montblanc
10 de maig de 2025